בדוק כמה ניתן לגייס לעסק שלך
לכל שאלה חייגו:
09-8788669

גיוס המונים

גיוס המונים או הלוואות לעסקים?

העליתם קמפיין לאתר גיוס המונים, והכסף לא ממש זורם? אתם לא לבד. אם תבקרו באחד מאתרי גיוס ההמונים הישראליים - תגלו לתדהמתכם שאפילו מוזיקאים מהשורה הראשונה הצליחו לזכות רק במאות בודדות של תומכים.

גם אם אתם באים עם בשורה צרכנית שלא נראתה כמותה מאז הדיסק און קי, חשוב לדעת שהציבור יעדיף בדרך כלל להצטרף לטרנד קיים ולא לייצר אותו בעצמו. רוב הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ימתינו לראות מה קורה עם השירות או המוצר שאתם מציעים - ורק אז יצטרפו אל העדר.

גיוס המונים הפך כבר מזמן לדרך פופולרית ויעילה לגיוס כספים, הן לפרויקטים אישיים והן למיזמים עסקיים. מצד אחד מדובר בשיטה יעילה ביותר עבור עסקים להגדיל את תזרים המזומנים, אך בה בעת חשוב להיות ערים לכל המהמורות שעלולות לצוץ בדרך, ולהביא אותן בחשבון מבעוד מועד.

גם במקרה בו מחליטים ללכת על גיוס המונים - עדיין הלוואות לעסקים משחקות תפקיד חשוב בשלוש נקודות זמן שונות במשך התהליך, ולכן כדאי להכיר את המסלולים להלוואות שהצורך בהן יעלה לאורך התהליך:

  1. הלוואות לעסקים במהלך גיוס המונים

גיוס המוניםכדי לייצר באזז ולגרום גם לאלו שאינם נמנים על החברים והמשפחה להתעניין ולהשקיע - אי אפשר להסתפק במוצר מעולה. חשוב להפיק סרטון מקצועי, שרמת איכותו עשויה להשפיע באופן לא מודע על התרשמות המשקיע הפוטנציאלי גם מהמוצר עצמו. סרטון חובבני עלול לגרום ליצירת הרושם שמדובר במוצר חובבני, ואילו סרטון מדויק ומקצועי יביא לתוצאה הרצויה.

ביקור באחד מאתרי גיוס ההמונים הבינ"ל יגרום לכם להבין עד כמה יזמים לוקחים ברצינות את הסרטונים המוצגים בקמפיין. למה? כי זה פשוט עושה את העבודה. תמונה אחת שווה אלף מילים, וסרטון רציני ואיכותי שווה הרבה מאוד משקיעים.

עניין קריטי נוסף הוא שיווק הקמפיין. אל תטעו לחשוב שקמפיינים הצליחו להגיע ל-100% גיוס ללא כל מאמץ. יזמים רבים מוציאים לצורך כך סכומים גבוהים ביותר לצורך מימון קמפיינים בפייסבוק ובגוגל במשך תקופת הגיוס כולה.

כדי שגיוס המונים יהיה אפקטיבי ויביא לתוצאות מיטביות - נדרשת לעתים לקיחת הלוואה לצורך ההשקעה ביצירת הקמפיין עצמו ובשיווקו, על מנת להצליח להזניק אותו אל השלב שבו אנשים יתחילו להיענות לקריאה לממן אותו.

  1. הלוואות לעסקים להצלת קמפיין גיוס המונים

האמת המרה שרבים היזמים שנתקלו בה, היא שגם אם קמפיין מסתיים ב-100% הצלחה - מאחורי הקלעים לא מדובר בהצלחה אמיתית. לעתים היקף הגיוס אמנם חוצה תוך פרק זמן קצר את ה-40% בזכות קשרי ידידות עם התומכים, אבל אז הוא נתקע במשך זמן ממושך. כפי שכבר אמרנו, אנשים אינם נוהרים בהמוניהם להשקיע במוצר שעתידו אינו ברור ומי שעומד מאחוריו אינו מוכר.

אז מה קורה כשהקמפיין מצליח להגיע בקושי ל-70% מהיעד הסופי, ותקופת הגיוס נמצאת רגע לפני סיום? ברוב הפעמים יעדיף היזם לשלם מכיסו את יתרת ההשקעה הנדרשת על מנת להשלים את הקמפיין, וזאת משתי סיבות: תדמית העסק עלולה להיפגע אם הקמפיין יורד לטמיון, ובמקרה בו קמפיין אינו מגיע ליעדו - הוא נגנז במלואו, והכסף כולו נותר בכיסם של התומכים.

לפיכך חשוב להיערך מבעוד מועד לאפשרות שהעסק יידרש להתמודד עם יעד גיוס שלא מומש, ולהשלים את הפער על מנת להביא לסיום הקמפיין. העניין דורש את בחינת מצבו הפיננסי של העסק עוד לפני תחילת הגיוס, ומומלץ כבר בשלב זה לבדוק מהו מסלול המימון של הלוואות לעסקים האופטימלי עבורו. 

גיוס המונים והלוואות

  1. הלוואות לעסקים לאחר סיום הקמפיין

גיוס המונים הוא דרך מצוינת לסייע לעסק לייצר את האבטיפוס של המוצר ולהתמודד עם נטל ההוצאות הבלתי מבוטל שקיים בתחילת הדרך. עם זאת, גם הייצור והשיווק של המוצר דורשים לא מעט משאבים, וכמובן שלאחר שקמפיין מסתיים קיימת מחויבות מצד היזם לדד-ליין לאספקת המוצר ללקוח הקצה. הפקת מוצר ושיווקו הוא תהליך מורכב ביותר, שגורר פעמים רבות הוצאות בהיקף נרחב שאינן נלקחות בחשבון.

אפק פתרונות מימון מתמחה בגיוס הלוואות לעסקים עבור עסקים קטנים ובינוניים, וניסיוננו הרב בערוצי הגיוס השונים מאפשר בחינה מדוקדקת של הצרכים הפיננסיים של העסק, בכל שלב בו הוא נמצא, תוך התאמתם למסלול הגיוס הרלוונטי. אנו מתמחים בהשגת מימון בהיקפים משתנים מקרנות שונות, מחברות אשראי וממשקיעים פרטיים, וזוכים להצלחה גדולה: בעוד שרק כ-30% ממגישי הבקשות לקבלת הלוואת לעסקים זוכים לאישור הבקשה, 83% מלקוחותינו קיבלו את ההלוואה הדרושה להם.

גיוס המונים והלוואות

כיצד ישפיע גיוס ההמונים על תחום המימון?

תחום גיוס ההמונים (הלוואות P2P) הוא תחום חדשני שעדיין לא הוסדר בחוק, ולכן למעשה אינו נתון לפיקוח. בימים אלה מקדמת הממשלה חוק חדש שמטרתו להסדיר את הנושא, במקביל להסדרת שוק מתן השירותים הפיננסים כולו. המטרה היא לפתוח את שוק האשראי לתחרות הוגנת ויציבה.

גיוס המונים הפך לתקווה עבור עסקים רבים להביא לשינוי של ממש בתחרותיות אל מול הבנקים, אך כרגע עדיין לא ברור לאן נושבת הרוח, שכן הצעת החוק מתעכבת על רקע מחלוקת לגבי זהות הרגולטור שיזכה בפיקוח על גיוס המונים לעסקים - הרשות לאיסור הלבנת הון, רשות שוק ההון, הרשות לניירות ערך או הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל.

כיום החלוקה היא ברורה: רשות ניירות ערך אחראית על הפיקוח על הבנקים, ואילו רשות שוק ההון אחראית על הפיקוח על האשראי החוץ-בנקאי. העובדה שמדובר בשני מפקחים שונים היא בשורה משמחת עבור עסקים קטנים, שמחכים בכיליון עיניים לרגע בו הבנקים כבר לא ייהנו ממונופול בתחום מתן האשראי, וכך קבלת מימון תהפוך לנגישה וזולה יותר.

עם זאת, נבחנת בכל זאת אפשרות למנות את רשות ניירות ערך לאחראית גם על גיוס המונים, למורת רוחה של רשות שוק ההון, ובעיקר למורת רוחם של העסקים הקטנים שחוששים שהתחרות תיפַּגע. אז מה יוחלט בסוף? ימים יגידו.  

מעוניינים בקמפיין גיוס המונים? גבו אותו באופציות מימון נוספות! בחנו אפשרות לקבלת הלוואות לעסקים בתנאים מועדפים.
צרו קשר לקבלת ייעוץ ראשוני בחינם, ללא התחייבות, ואנו נתאים לכם את מסלול המימון האופטימלי עבור העסק שלכם.

עדכון אחרון: 7/31/2017 12:00:00 PM
מספר מדרגים:57 דירוג ממוצע:4.7
דירוג:

שותפים עסקיים

כמה ניתן לגייס לעסק שלכם?
השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם בהקדם: